Diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży wymaga specjalistycznej wiedzy uwzględniającej unikalne dla tej grupy wiekowej aspekty rozwojowe, społeczne i emocjonalne. Niezbędna jest w tym zakresie nie tylko znajomość specyfiki prowadzenia wywiadu z dzieckiem, lecz także umiejętność stosowania odpowiednich narzędzi i angażowania w ten proces całego kontekstu, w którym funkcjonuje mały
człowiek. Nie bez znaczenia jest umiejętność różnicowania zaburzeń, a zatem posiadanie szerokiej wiedzy na temat trudności współwystępujących, objawowo podobnych i funkcjonalnie wskazujących na właściwą patogenezę. W prezentowanej publikacji autorki starały się uwzględnić te wszystkie aspekty, aby ułatwić specjalistom przeprowadzenie tak złożonego procesu, jakim jest zdiagnozowanie małych pacjentów.
„Diagnoza wybranych zaburzeń dzieci i młodzieży” to publikacja o wysokiej wartości merytorycznej, praktycznej i edukacyjnej. Jej znaczenie wynika z kompleksowego podejścia do tematu, aktualności oraz interdyscyplinarnego charakteru, co czyni ją nieodzownym narzędziem w pracy specjalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży.
Z recenzji dr hab. Iwony Grzegorzewskiej, prof. UZ
Recenzowaną monografię oceniam bardzo wysoko. […] autorki poszczególnych rozdziałów nie tylko pokazują rezultaty współcześnie prowadzonych badań dotyczących zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży, ale potrafią też wnioski z badań odnosić do klinicznej praktyki. Sprawia to, że książka może być polecana szerokiemu gronu czytelników. Zarówno osobom zainteresowanym badaniami naukowymi, jak też osobom zajmującym się praktyką kliniczną. Jestem przekonany, że może być ona wykorzystana zarówno w toku kształcenia studentów psychologii, jak też może być polecana praktykom.
Z recenzji dr. hab. Grzegorza Iniewicza, prof. UJ